NIEUWS

Promotietips Werkgroep Cultuur!

Hoe bereikt een kinderboerderij volwassenen zonder kinderen? En hoe vind je nou juist een jonger publiek? Of een diverser publiek?

Ieder buurthuis kent zo haar eigen uitdagingen wanneer we het over promotie hebben. Afgelopen week, tijdens de Werkgroep Cultuur, gingen we aan de hand van soortgelijke vraagstukken aan de slag. Hieronder vind je een kort verslag en handvatten om zelf toe te passen.

Ben je er volgende keer (weer) ook bij? Heb je behoefte aan zekere kennis of ondersteuning die we tijdens de werkgroep kunnen bieden? Laat het vooral weten.

Terugblik Werkgroep Cultuur en handvatten

Dank Burezina, wat een fijne plek om bij elkaar te komen. Na een korte update gingen we direct in kleine groepjes aan de slag. Thijmen Geluk (designer) was aanwezig om leden persoonlijk te begeleiden met ontwerp van flyers, posters en andere promotiemiddelen. En Rosa en Do keken mee naar de planning en organisatie van de promotie.

• Ontwerp

Thijmen heeft voor DNJ een brochure ontworpen van hun culturele programma voor de komende maanden. Lijkt je dat ook een goed idee of heb je een andere ontwerpvraag? Je kunt Rosa altijd benaderen info@dwarsverbandutrecht.nl

• Distributielijst

Samen met de leden hebben we een distributielijst ingevuld. Dit is een lijst waarin alle locaties staan waar je mogelijk flyers en/of poster kunt brengen. Denk aan restaurants, bakkers, apotheken, bibliotheken, supermarkten en ga zo maar door. Met de distributielijst breng je de buurt in kaart en ontdek je wie en wat er allemaal zit. De lijst is in te zetten voor het flyeren. Ook kun je wanneer je met meerdere mensen flyert gemakkelijk overzicht houden, wie waar is geweest. En de lijst is herbruikbaar. Voor de lijst zie hier.

• Promo-planning

Wanneer doe je wat? We delen een eenvoudige promoplanner voor een klein tot middelgroot evenement. Voor de planner zie hier. Wil je liever een heel jaar vooruitplannen? Zie deze planner.

• Ook meedoen?

Doe je nog niet mee met het cultuurproject maar ben je nu wel enthousiast? Laat het snel weten, er is nog wat ruimte: info@dwarsverbandutrecht.nl of 06-43704785.

Werkgroep Cultuur - werksessie promotie