Tijdens het beheerdersoverleg werden naast veel vragen ook veel tips gedeeld. Hieronder zijn er een aantal terug te lezen.  Heb je zelf ook nog een goede tip voor de andere leden, deel deze dan met ons!

Handgel:

Communicatiemiddelen:

• Bij Bax kun je tape bestellen. De tape heet Nichban. Deze tape is zonder lijmresten weer te verwijderen. Wel iets duurder maar veel goedkoper dan stickers.Het is een soort ducktape en makkelijk te scheuren. Hiermee kun je de looproutes aangeven en pijlen maken.
  • Corona stickers: Pictogrammen.nl. Hier kun je veel coronastickers krijgen en ze zijn goed betaalbaar. Denk aan stickers met 1,5 meter afstand erop.
  • Je kunt ook veel pictogrammen zelf online vinden voor de 1,5 meter afstand, uitprinten en plastificeren.

Kuchschermen:

• Bij Hornbach hebben ze goedkoop hobbyglas van 2 mm dik 1.5 meter bij 0.5 meter voor € 14.50. Je moet het dan zelf bevestigen met draad of op een andere wijze.

Algemeen:

• Ga uit van ongeveer 6m2 (dit is bijgesteld) per persoon, maximaal 30 personen per ruimte/locatie en 1,5 meter afstand tussen de bezoekers. Je kunt uitrekenen hoeveel mensen er maximaal in de ruimte mogen zijn. Bedenk een manier om te zorgen dat er niet meer dan het toegestane aantal mensen binnen kunnen komen. Zorg bijvoorbeeld dat er niet meer stoelen in de ruimte staan dan het maximale aantal bezoekers of maak een mandje met balletjes bij de ingang. Zijn de ballen op? Dan moet je buiten wachten.
  • Gebruik bijvoorbeeld 2 tafels tegen elkaar aan om de 1,5 meter te bewaren. Zo zitten bezoekers altijd ver genoeg uit elkaar.
  • Benut alle in- en uitgangen in het pand. Ook de nooduitgangen. Zo kun je zorgen dat bezoekers een kortere route door het pand hoeven af te leggen.
  • Je kunt presentielijsten maken per ruimte zodat te herleiden valt wie in welke ruimte en op welke dag in je pand aanwezig was.