Roos Polman en Sarah Faber coördineren sinds begin februari samen de werkzaamheden van de vereniging Dwarsverband.

Roos heeft zich veel ingezet voor buurten en de samenleving. Zo heeft zij als projectleider De Buurtcamping naar Utrecht gehaald. Een sociaal project waarbij alle buurtbewoners samen een camping voor een weekend in eigen stadspark opzetten. Daarnaast is ze betrokken bij BankjesCollectief en is ze mede-oprichter van Spoken Art Community, een organisatie die zich inzet om verhalen uit de wijken een plek te geven door deze verhalen te vertalen in kunst in publieke ruimte. Roos heeft veel zin om voor het Dwarsverband aan de slag te gaan. Ze wil heel graag de vereniging laten bloeien door ontmoeting tussen de organisaties in zelfbeheer en elkaar te versterken door kennis en ervaringen met elkaar te delen.

Sarah werkte bij adviesbureaus en woningcorporaties. Ze zette zich in voor de leefbaarheid in aandachtswijken in onder andere Amsterdam, waarbij bewonersparticipatie voorop stond. In 2016 gooide ze het roer om en ging zij-aan-zij werken met vrijwilligers als coördinator van Podium Oost. Daar werd ze geraakt door de trots en de kracht die schuilt achter de verschillende zelfbeheerinitiatieven. De meerwaarde die ontstaat als mensen zich vanuit hun hart inzetten voor een ander, tovert elke keer weer een glimlach op haar gezicht. Vanuit het Dwarsverband hoopt ze samen met Roos verbindingen te kunnen leggen tussen de initiatieven en kennis en ervaring met elkaar te delen. Naast haar functie bij het Dwarsverband werkt Sarah ook bij de vrijwilligerscentrale in buurgemeente Stichtse Vecht.

Samen maken ze nu een ronde langs de leden om te inventariseren waar behoefte aan is en welke kennis, vaardigheden en ervaring zij met andere leden willen delen. Op 22 februari bestaat de mogelijkheid om Roos en Sarah de hand te schudden tijdens de maaltijdbijeenkomst bij de Stichting Elinkwijks Belang.