Voor het Buurthuis van de Toekomst.

Gister waren Hans en Rosa namens Dwarsverband bij een bijeenkomst over de toekomst van buurtcentra in Utrecht. Wij hebben als vereniging onze stem laten horen maar de tijd was kort. Bovendien staan we sterker als we allemaal onze stem laten klinken. Hoe moet het buurthuis van de toekomst er volgens jullie uitzien? En wat betekenen de nieuwe ideeën van de gemeente voor jouw initiatief?

De gemeente schrijft nu beleid voor de aankomende 10 jaar. Ze is benieuwd wat er nodig is om de buurtcentra te blijven draaien. En hoe buurtcentra om kunnen gaan met de uitdagingen die er in de toekomst voor ons liggen, zoals bevolkingsgroei, digitalisering, toename in vergrijzing en eenzaamheid.

Tegelijkertijd heeft de gemeente ook nieuwe ideeën en eisen bijvoorbeeld over maatschappelijke verhuur, betrekken van nieuwe doelgroepen of verduurzamen van de gebouwen. Wat betekent het voor jullie als deze eisen worden opgelegd? Vragen waar jullie het beste een antwoord op weten.

Je kunt je antwoorden nog delen tijdens de bijeenkomst van aanstaande maandagavond 15 november: 19.15 – 21.30
In Buurtcentrum Oase, Cartesiusweg 11