Wekelijks doet een Dwarsverbandlid verslag van de wijze waarop zij met deze verwarrende tijden omgaan. Deze week de ervaringen van In de 3 Krone.

We spraken Hennie Beersen, lid van de beheergroep en verantwoordelijk voor de verhuur bij In de 3 Krone. ‘We zijn weer open, maar het is nog heel minimaal. Wij draaien met name op de verhuur van de ruimtes. Dat zijn er maar twee en in elke ruimte kunnen nu maximaal 11 mensen. Veel activiteiten, zoals yoga en de koren mogen nog niet doorgaan.’

Van tevoren werd het coronaprotocol In de 3 Krone opgesteld, welke in beide ruimtes hangt. Op gele posters staan duidelijke instructies en deze zijn niet te missen. De eerste reacties zijn positief, iedereen vond het heel duidelijk. Het is wel opletten bij de keuken en de garderobe, de doorgang is smal. ‘We zijn blij dat we weer open kunnen, maar het is ook wel veel gedoe’.

Het begrip onder de huurders en bezoekers is gelukkig groot. ‘We hebben veel aandacht besteed aan de communicatie richting de huurders. Via een nieuwsbrief hielden we iedereen op de hoogte en iedereen ontving het coronaprotocol In de 3 Krone.

Huurders houden zelf presentielijsten bij voor een eventueel contactonderzoek. In de keuken en de wc liggen aftekenlijsten, zodat je weet of alles na gebruik goed is schoongemaakt. Het gaat dus eigenlijk heel goed. Maar we kijken wel echt uit naar het moment dat er weer meer activiteiten zijn toegestaan.’