Met het online programma Canva maak je in een handomdraai zelf professioneel uitziende flyers en posters. Eind mei organiseerden we een workshop over Canva en gingen we zelf aan de slag.

Wat hebben we veel plezier gehad en veel geleerd! Onder begeleiding van onze vormgever Thijmen Geluk maakten we zelfs posters en flyers. We hebben nieuwe knoppen en instellingen ontdekt en gingen naar huis met nieuwe ideeën. Het was motiverend om veel enthousiaste reacties te ontvangen en zelfs al mooie resultaten terug te zien.

Hieronder vind je handleidingen en tips over het werken met Canva. Je kan het als document ook hier downloaden.

In deze handleiding wordt je stap voor stap meegenomen hoe je handig en makkelijk een poster of flyer maakt. Net zoals in de workshop. De handleiding is gemaakt door een andere organisatie (het FMDO), maar ook goed bruikbaar voor ons.

Op de website van Canva kan je per onderwerp ook handleidingen vinden. Zie hier.

Wist je dat Canva gratis is voor Verenigingen & Stichtingen? Zie hier.

Nog vragen over Canva? Wil je je logo in het juiste formaat? Hulp bij het maken van je huisstijl? Of feedback op je zelfgemaakte poster of flyer? Onze vormgever kijkt graag mee. Mail info@dwarsverbandutrecht.nl dan onderzoeken we de mogelijkheden.

Hieronder een paar mooie voorbeelden van de Dame en Buurtwerkkamer TOP