NIEUWS

Hulp bij aanvraag noodsteun energiekosten

Komt je locatie in de problemen door de energiekosten die het afgelopen jaar zijn gestegen? Maar loop je vast met de aanvraag voor compensatie? Speciaal voor leden en met dank aan Rien Kooij organiseren we een inloopspreekuur energiecompensatie. Tijdens dit spreekuur helpt Rien je met je vragen en loodst je door de aanvraag heen.

Het spreekuur wordt georganiseerd op dinsdag 30 mei tussen 19:00-22:00 uur bij Buurthuis de Boeg (Tjalkstraat 20).

Kan je die dag niet maar wil je wel hulp, laat het weten dan zoeken we een alternatief.

Neem je laptop, de benodigde stukken en inloggegevens voor E-herkenning niveau 2+ mee.

Aanmelden

Laat even weten of je komt door een mailtje te sturen naar info@dwarsverbandutrecht.nl

Excel bestand

Rien heeft een excel bestand gemaakt waarmee de aan te vragen compensatie voor de energielasten te berekenen is, ook voor organisaties met een dubbele meter.

Met dank aan Rien voor het delen!

Rekenbestand compensatie energielasten

TEK regeling niet voor buurthuizen

Let op! buurthuizen in zelfbeheer kunnen direct aanvragen bij de gemeente omdat ze geen aanspraak kunnen maken op de landelijke TEK regeling.

Bij de aanvraag kun je aangeven:”Voor de TEK regeling komen alleen stichtingen en verenigingen in aanmerkingen die een economische activiteit uitvoeren conform de Europese definitie daarvan. Een voorwaarde voor een economische activiteit is dat je producten en diensten aanbiedt op een concurrerende markt. Dat is niet het geval bij ons zelfbeheer initiatief ….(naam van je locatie).

Meer informatie

Aanvraag tegemoetkoming energiekosten maatschappelijke organisatie (gemeente Utrecht)
Raadsbrief tegemoetkoming energiekosten maatschappelijke organisaties

Lintje voor Gerard