CULTUUR

“Wat is mooier dan een podium om de hoek?”

Een plek waar je als buurtbewoner kennis kan maken met alle mogelijke vormen van kunst. En waar je als muzikant of artiest kan starten en verder groeien? Wat is er mooier dan een podium om de hoek?

Claudia de Breij

Podium om de Hoek

‘Als de mensen niet naar cultuur komen, brengen we cultuur naar de mensen.’ Dat is ons motto. Het buurthuis bevindt zich in het hart van de wijk en er is geen betere plaats om op een laagdrempelige wijze met cultuur kennis te maken.

Verschillende leden van Dwarsverband experimenteren met het programmeren van cultuur. Zo kunnen bewoners in de Utrechtse wijken dichtbij huis van een cultureel programma genieten. Of, wie weet, zelf het podium opstappen. En wortelt het buurthuis nog breder, dieper en steviger in de wijk.

Bij het organiseren van een cultureel evenement komt heel wat om de hoek kijken. We ondersteunen de leden met de financiering om dit experiment aan te gaan. We denken mee op het gebied van promotie, techniek, artiesten en programma. Als je meer wilt weten over de organisatie van cultuur, kun je op onze kennisbank kijken.

Podium om de Hoek is een project van ZIMIHC, Vereniging Dwarsverband en haar leden. Het project wordt mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Cultuurparticipatie en Gemeente Utrecht.

Meer weten over Podium om de Hoek? Bekijk de factsheet over het project!

Factsheet Podium om de Hoek

podium om de hoek